Til leverandører
Generel information
KU er én enhed, både juridisk og økonomisk og dermed også indkøbsmæssigt. Ved Københavns Universitet (KU) forstås alle institutter og afdelinger under:
CVR-nr. 29979812
Bankoplysninger
Danske Bank, Holmens Kanal 2
1092 København K
Reg. nr. 0216, Konto 4069044336
IBAN DK73 0216 4069 0443 36
SWIFT DABADKKK
KU forudsætter, at virksomheder og leverandører respekterer KU's indkøbspolitik og indgåede aftaler, således at bestillerne ikke bliver besværliggjort i at opfylde KU's politikker og at overholde myndighedernes krav.
Det forudsættes, at alle indkøbsaftaler og kontrakter er godkendt af Indkøbssektionen, inden de træder i kraft. Er dette ikke tilfældet, forbeholder Indkøbssektionen sig ret til at opsige aftalen.
Oplever man som leverandør særlige vanskeligheder ved indgåede aftaler med KU eller med levering eller leverancer til KU, kan man kontakte Indkøbssektionen med henblik på at finde en løsning.
Som leverandør forventer universitetet, at al generel og opsøgende markedsføring over for bestillere kun foregår efter aftale med Indkøbssektionen. Orienterende nyhedsmails - uden direkte eller indirekte salg for øje til KU's enheder - accepteres, men bør altid sendes cc til indkoeb@adm.ku.dk.
Virksomheder uden aftale, der ønsker at blive leverandør til KU, skal kontakte Indkøbssektionen. Henvendelsen skal stiles til den rette indkøbskonsulent i henhold til aftaleoversigten på hjemmesiden.
Kontakt til KU's bestillere på fakulteter og institutter skal aftales med Indkøbssektionen.
Alle leverandører til Københavns Universitet (KU) skal fremsende fakturaer elektronisk (e-faktura). Fakturaen skal være i det elektroniske format OIOUBL. Københavns Universitet modtager således ikke papirfakturaer, hvilket skyldes, at alle offentlige myndigheder i Danmark ifølge ”Lov om offentlige betalinger” kun må modtage og behandle fakturaer elektronisk.
Læs mere om offentlige betalinger på Økonomistyrelsens hjemmeside
Hvis din virksomhed ikke har et økonomisystem, der kan håndtere elektroniske fakturaer, kan du sende en NemHandel-faktura via fx virk.dk.
Læs mere på www.nemhandel.dk.
Indkøbspolitikken indeholder principper og rammer for indkøb på KU. Dette gælder uanset om indkøbet finansieres af universitetets ordinære eller eksterne midler. KU's organisation skal overholde denne politik.
Indkøbspolitikkens område
Alle KU-indkøb er omfattet af indkøbspolitikken, uanset om det drejer sig om varer, forsyninger eller tjenesteydelser samt køb i udlandet.
Indkøbspolitikken omfatter samtlige enheder på KU.
Indkøbspolitikken gælder for aftaler og kontrakter, som KU indgår med eksterne leverandører.
Generelt vil KU's indkøbsvolumen, inden for næsten alle varekategorier, være så stor, at KU er udbudspligtig.
Udbudspligten er også gældende for køb af varer i udlandet.
Det er fortrinsvis Indkøbssektionen, der formidler udbud og aftaleindgåelse, hvorefter bestillerne på de enkelte enheder anvender de indgåede aftaler.
Udbud og annonceringer via EU-supply
Aftaler
KU anvender egne aftaler, SKI-aftaler og FM-aftaler samt udvalgte leverandører under SKI's rammeaftaler. Har du spørgsmål til aftalerne, er du velkommen til at henvende dig til Indkøbssektionen: indkoeb@adm.ku.dk
Københavns Universitets kredittid på betaling af leverandørfakturaer er 30 dage, fra leverancen er leveret. Kredittiden regnes fra den dag, hvor fakturaen er tilgængelig for indlæsning i universitetets elektroniske fakturahåndteringssystem.
og