HR Systemer og Data
Sektionens formål er at vedligeholde og udvikle den digitale understøttelse af processer og opgaveløsning på HR-området. Endvidere at varetage dataejerskabet på HR-området samt data- og analyseopgaver.
Sektionsleder er Frank Güsmer.
Hovedopgaver på systemområdet:
- Drive og videreudvikle digitale løsninger, der understøtter forretningsgange i HR-området.
- Varetage forretningsmæssigt systemejerskab for HR-områdets systemer i tæt samarbejde med KU IT:
- Løse problemer og yde support.
- Udarbejde og vedligeholde systemvejledninger og -vejledningsunivers på KUnet.
- Uddanne brugere hos Campusadministration HR og institutter i anvendelse af HR’s systemer.
- Kommunikere til brugere om brugerrelevante systemforhold.
- Løfte ansvaret for informationssikkerhed på HR-området.
Hovedopgaver på dataområdet:
- Varetage ejerskabet for HR-masterdata og datamodeller indenfor HR-området, herunder data- og begrebsejerskaber.
- Udvikle og vedligeholde driftsunderstøttende statistikker og rapporter.
- Kvalitetssikre og levere data og statistik til myndigheder, for eksempel data vedrørende forskerrekruttering til Danmarks Statistik og ferie-fraværsdata til Økonomistyrelsen.
- Kvalitetssikre og levere data til brug for blandt andet organisationsændringer, APV, årsrapport og strategisk rapportering.
- Omsætte data til driftsunderstøttende analyser.
- Opbygge og facilitere kompetencenetværk for rapportering, statistik og datakvalitet med Campusadministration HR - særligt med henblik på videndeling, fælles metoder og fælles løsninger.