HR Systemer og Data

Sektionens formål er at vedligeholde og udvikle den digitale understøttelse af processer og opgaveløsning på HR-området. Endvidere at varetage dataejerskabet på HR-området samt data- og analyseopgaver.

Sektionsleder er Frank Güsmer.

Hovedopgaver på systemområdet:

  • Drive og videreudvikle digitale løsninger, der understøtter forretningsgange i HR-området.
    • Varetage forretningsmæssigt systemejerskab for HR-områdets systemer i tæt samarbejde med KU IT:
    • Løse problemer og yde support.
    • Udarbejde og vedligeholde systemvejledninger og -vejledningsunivers på KUnet.
    • Uddanne brugere hos Campusadministration HR og institutter i anvendelse af HR’s systemer.
    • Kommunikere til brugere om brugerrelevante systemforhold.
  • Løfte ansvaret for informationssikkerhed på HR-området.

Hovedopgaver på dataområdet:

  • Varetage ejerskabet for HR-masterdata og datamodeller indenfor HR-området, herunder data- og begrebsejerskaber.
  • Udvikle og vedligeholde driftsunderstøttende statistikker og rapporter.
  • Kvalitetssikre og levere data og statistik til myndigheder, for eksempel data vedrørende forskerrekruttering til Danmarks Statistik og ferie-fraværsdata til Økonomistyrelsen.
  • Kvalitetssikre og levere data til brug for blandt andet organisationsændringer, APV, årsrapport og strategisk rapportering.
  • Omsætte data til driftsunderstøttende analyser.
  • Opbygge og facilitere kompetencenetværk for rapportering, statistik og datakvalitet med Campusadministration HR - særligt med henblik på videndeling, fælles metoder og fælles løsninger.