Rektorsekretariatet
Rektorsekretariatet ledes af en vicedirektør og to sektionschefer og består derudover af 28 medarbejdere og to studentermedhjælpere. Sekretariatet er fordelt på to sektioner: ’Jura og Forkontor’ og ’Policy og Fora’. Rammen for sekretariatets arbejde er universitetets strategi ”Talent og samarbejde – strategi 2023”, der skal fastholde og udvikle universitetets position som et af Europas bedste universiteter.
Sektionen for Policy og Fora varetager og koordinerer direktionsbetjening, herunder også håndtering af strategi-implementering gennem et strategisk årshjul i tæt samarbejde med alle seks fakulteter. Derudover har sektionen det overordnede ansvar for udvikling og drift af en direktionsportefølje, der blandt andet består af en række tværgående strategiprojekter og andre større tværgående projekter af kritisk betydning for universitetet.
Sektionen arbejder desuden med universitetets eksterne interessevaretagelse både nationalt og internationalt, herunder over for andre danske og udenlandske universiteter, private og offentlige fonde, ministerier, arbejdsmarkedets organisationer og øvrige samarbejdspartnere og varetager universitetets deltagelse i en række internationale alliancer og samarbejder.
Rektorsekretariatets Sektion for Jura og Forkontor skal sikre effektiv og kvalificeret juridisk og administrativ støtte til universitetets direktion. Sektionen håndterer aktuelle sager i samarbejde med de øvrige søjler i fællesadministrationen og fakulteterne, herunder sager af presserende karakter og sikrer en effektiv håndtering af direktionens kalendere og mødebetjening. Sektionen tager i den forstand vare på rektor, prorektors og universitetsdirektørens samlede funktion som KUs direktion
Sektionens juridiske medarbejdere varetager en alsidig række af juridiske opgaver, herunder behandling af alle typer af forvaltningsretlige, offentligretlige og formueretlige spørgsmål, ligesom sektionen varetager sekretariatsbetjeningen af en række fonde. Derudover er sektionen sekretariat for Praksisudvalget og har kontakt til og samarbejder med Kammeradvokaten i forbindelse med bl.a. retssager.
Forkontoret varetager blandt andet direktionens kalenderstyring og sagsflow, herunder håndtering af sager til direktionens behandling og mødeforberedelse til interne og eksterne møder. Forkontoret får kalender, sagsflow, mødebetjening og praktisk-administrative forhold til at gå op i en højere enhed.
Hent organisationsdiagram for Rektorsekretariatet
Medarbejdere
Kontakt rektoratet
Besøgsadresse:
Krystalgade 25
1172 København K
Rektor Henrik C. Wegener
E-mail: rektor@adm.ku.dk
Tlf: 35 32 26 04
Prorektor for forskning
David Dreyer Lassen
E-mail: prorector-research@adm.ku.dk
Tlf.: 35 32 44 12
Prorektor for uddannelse
Kristian Cedervall Lauta
E-mail: prorector-education@adm.ku.dk
Tlf.: 35 32 43 81
Pressehenvendelser
Kontakt vicedirektør for kommunikation
Jes Højen Razga
E-mail: jhr@adm.ku.dk.
For ansatte: Lån af lokaler
Læs mere om mulighederne for at låne lokaler i Universitetsfirkanten her.