KU medarbejdere

KU HR

KU HR er en koncernenhed i universitetsadministrationen. KU HR understøtter og udvikler KU’s samlede løn- og personaleadministration og arbejdsmiljø samt udvikler personale, ledelse og organisation.

 

KU HR har det retningssættende og udviklingsdrivende ansvar for HR-området på Københavns Universitet. Sammen med Campusadministrationernes HR-kontorer varetager KU HR alle opgaver på HR-området.

KU HR

  • er ansvarlig for fælles politikker og strategisk udvikling på HR-området inden for rammerne af KU’s strategi.
  • er ansvarlig for fortolkning af og rådgivning om lovgivning og overenskomster på HR-området.
  • har det faglige ansvar for arbejdsmiljø, ledelsesudvikling og samarbejdsstrukturerne på KU.
  • bidrager til udvikling af KU som organisation og attraktiv arbejdsplads.
  • har det overordnede ansvar for lønområdet og for HR-data.
  • har procesejerskabet på HR-området og understøtter opgaveløsning med konkrete koncepter og specialistrådgivning for campusadministrationernes HR-kontorer. 
  • har forretningsansvaret for udvikling og drift af systemer og værktøjer på HR-området.
  • betjener tværgående udvalg og varetager myndighedskontakt.

 

 

 

  

Organisering og medarbejdere i KU HR

KU HR består af to områder: HR Administration og HR Udvikling og Strategi. I områderne er der en række sektioner.

HR i campusadministrationerne

HR-kontorerne i de tre campusadministrationer løser HR-opgaver for alle enheder på universitetet.