KU HR
KU HR er en koncernenhed i universitetsadministrationen. KU HR understøtter og udvikler KU’s samlede løn- og personaleadministration og arbejdsmiljø samt udvikler personale, ledelse og organisation.
KU HR har det retningssættende og udviklingsdrivende ansvar for HR-området på Københavns Universitet. Sammen med Campusadministrationernes HR-kontorer varetager KU HR alle opgaver på HR-området.
KU HR
- er ansvarlig for fælles politikker og strategisk udvikling på HR-området inden for rammerne af KU’s strategi.
- er ansvarlig for fortolkning af og rådgivning om lovgivning og overenskomster på HR-området.
- har det faglige ansvar for arbejdsmiljø, ledelsesudvikling og samarbejdsstrukturerne på KU.
- bidrager til udvikling af KU som organisation og attraktiv arbejdsplads.
- har det overordnede ansvar for lønområdet og for HR-data.
- har procesejerskabet på HR-området og understøtter opgaveløsning med konkrete koncepter og specialistrådgivning for campusadministrationernes HR-kontorer.
- har forretningsansvaret for udvikling og drift af systemer og værktøjer på HR-området.
- betjener tværgående udvalg og varetager myndighedskontakt.
Organisering og medarbejdere i KU HR
KU HR består af to områder: HR Administration og HR Udvikling og Strategi. I områderne er der en række sektioner.
HR i campusadministrationerne
HR-kontorerne i de tre campusadministrationer løser HR-opgaver for alle enheder på universitetet.