KU medarbejdere

KU HR

KU HR er en koncernenhed i universitetsadministrationen. KU HR understøtter og udvikler KU’s samlede løn- og personaleadministration og arbejdsmiljø samt udvikler personale, ledelse og organisation.

Vicedirektør for KU HR er Thomas Molin.

Hovedopgaver

KU HR har det retningssættende og udviklingsdrivende ansvar for HR-området på Københavns Universitet. Sammen med Campusadministration HR varetager KU HR alle opgaver på HR-området.

KU HR:

  • er ansvarlig for fælles politikker og strategisk udvikling på HR-området indenfor rammerne af KU’s strategi.
  • er ansvarlig for fortolkning af og rådgivning om lovgivning og overenskomster på HR-området.
  • har det faglige ansvar for arbejdsmiljø, ledelsesudvikling og samarbejdsstrukturerne på KU
  • bidrager til udvikling af KU som organisation og attraktiv arbejdsplads
  • har det overordnede ansvar for lønområdet og for HR-data.
  • har procesejerskabet på HR-området og understøtter Campusadministration HR's opgaveløsning med konkrete koncepter og specialistrådgivning. 
  • har forretningsansvaret for udvikling og drift af systemer og værktøjer på HR-området.
  • betjener tværgående udvalg og varetager myndighedskontakt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Organisering og medarbejdere

KU HR består af to områder: KU HR Administration og KU HR Udvikling og Strategi. I områderne er der en række sektioner. HR i de tre campusadministrationer løser HR-opgaver for alle enheder på universitetet. Nedenfor finder du links til KU HR's to områder og til KU HR’s ledere.