KU HR
KU HR er en koncernenhed i universitetsadministrationen. KU HR understøtter og udvikler KU’s samlede løn- og personaleadministration og arbejdsmiljø samt udvikler personale, ledelse og organisation.
Vicedirektør for KU HR er Thomas Molin.
Hovedopgaver
KU HR har det retningssættende og udviklingsdrivende ansvar for HR-området på Københavns Universitet. Sammen med Campusadministration HR varetager KU HR alle opgaver på HR-området.
KU HR:
- er ansvarlig for fælles politikker og strategisk udvikling på HR-området indenfor rammerne af KU’s strategi.
- er ansvarlig for fortolkning af og rådgivning om lovgivning og overenskomster på HR-området.
- har det faglige ansvar for arbejdsmiljø, ledelsesudvikling og samarbejdsstrukturerne på KU
- bidrager til udvikling af KU som organisation og attraktiv arbejdsplads
- har det overordnede ansvar for lønområdet og for HR-data.
- har procesejerskabet på HR-området og understøtter Campusadministration HR's opgaveløsning med konkrete koncepter og specialistrådgivning.
- har forretningsansvaret for udvikling og drift af systemer og værktøjer på HR-området.
- betjener tværgående udvalg og varetager myndighedskontakt.
Organisering og medarbejdere
KU HR består af to områder: KU HR Administration og KU HR Udvikling og Strategi. I områderne er der en række sektioner. HR i de tre campusadministrationer løser HR-opgaver for alle enheder på universitetet. Nedenfor finder du links til KU HR's to områder og til KU HR’s ledere.