Hjælp til login
- Første gang du logger på KUnet
- Skift din adgangskode med NemID
- Skift adgangskode med to-faktor-godkendelse
- Ret mobilnummer uden NemID
- Glemt KU-brugernavn
- Glemt adgangskode
- Glemt pinkode til ID-kort
- Browser-fejl på KUnet
Hjælp til to-faktor-godkendelse
OBS! Hvis du har dansk CPR-nummer, vil du automatisk få mulighed for bruge NemID (via app eller nøglekort) som to-faktor-metode på KU's systemer. Du behøver derfor ikke foretage dig yderligere.
Hvis du ikke har NemID, skal du vælge en af disse metoder:
For studerende |
For ansatte |
---|---|
SMS-engangskodeHvis dit telefonnummer står korrekt registreret i KU's selvbetjening, får du automatisk tilsendt en engangskode via SMS, når du skal logge på et af KU's systemer med to-faktor-godkendelse. I Guide til login med SMS-engangskode (under punkt 1) kan du se, hvordan SMS-metoden fungerer. |
Login med SMS er kun muligt for studerende - ansatte skal bruge NemID eller en af nedenstående metoder. |
Gratis app (NetIQ)Start med at registrere din valgte metode på mfa.ku.dk. Se hvordan i guiden Registrering af to-faktor-løsning på mfa.ku.dk Følg derefter Guide til registrering af NetIQ-app. |
Gratis app (NetIQ)Start med at registrere din valgte metode på mfa.ku.dk. Se hvordan i guiden Registrering af to-faktor-løsning på mfa.ku.dk Følg derefter Guide til registrering af NetIQ-app. |
USB-sikkerhedsnøgle (findes i flere udgaver)Hvis du vælger selv at købe en USB-sikkerhedsnøgle, skal du efter købet registrere din valgte to-faktor-metode på mfa.ku.dk. Se her hvordan: Følg derefter Guide til registrering af personlig USB-sikkerhedsnøgle. |
USB-sikkerhedsnøgle (Yubikey)Hvis du vælger at bruge Yubikey som to-faktor-metode, vil den som regel være forudregisteret af KU-IT. Er den ikke det, skal du selv registrere den på mfa.ku.dk. Se her hvordan: Følg derefter Guide til registrering af personlig USB-sikkerhedsnøgle. |